søndag 10. oktober 2010

høst, hostekuler og messetid

Surret rundt på nettet på jakt etter inspirasjon til design av en trykksak, og av en eller annen merkelig grunn havnet jeg på en nettside for diabetikere hvor jeg fant en lovende tittel på en oppskrift: Melkebøffel på toast.
Yum..
Jeg leser videre:
8 skiver brød..
200 gr mozarella ost..
2 egg..
50 gr hvetemel..
50 brødsmuler..
salt..
melk..
oliven til steking..
Ok, her begynner det allerede å danne seg noen spørsmålstegn inne i mitt lille hode.
For eksempel: oliven til steking? Hvordan foregår det? Nå er jeg ikke så vel bevandret i kokekunstens hemmeligheter, men jeg trodde nå at smør var greit å hive i panna når man skal steke noe. Lurer på hva som skjer når man putter oliven i stekepanna? Får prøvde det neste gang. Kanskje de popper som popkorn og blir sprø olivensnacks? Hadde vært snadder..
50 brødsmuler skal jeg nok fikse. Blir nok lett å komme ut av tellinga her, men det er bare å holde tunga rett i munnen, evt viklet rundt en oliven. Lurer på om det skal være loffsmuler eller kneippsmuler forresten. Skal se hva jeg finner på mitt kulinariske verksted.
Men det jeg lurer allermest på er: hvor ble det av bøffelen her???
Og bortsett fra å finne kuriose bøffelting på nettet har min søndag vært fylt med lutter glede og harmoni i familieselskap; bursdagsfest hos mine små skjønne nevøer<3 og med forberedelser til neste helgs messe i Drammen. Ligger godt an i løypa på tross av noen små hinder i form av øreverk og bihulegreier. Det er jo høst har jeg merket og tid for hostekuler og lommetørkler. Men ukrutt forgår ikke så lett. Det er bare å hive innpå med Møllers og piller og pulver stappfulle av ivrige vitaminer og hyppe antioksidanter for å holde unna basseluskene. Hvem har vel tid til forhøyet CRP.. Det er MESSE-tid =) Juhhuu! =)

1 kommentar:

  1. Hehe...kan du ikke si ifra når du har laget dette da, så kan jeg være prøvekanin sammen med deg?
    Kan jo være det smaker himmelsk you know..
    Synd jeg ikke kan bli med til Drammen, men jeg er opptatt..
    Ta bilder da og legg ut her vettu ;-)

    Klem, Frøydis..håper jeg får blogget idag :-)

    SvarSlett